Servicedesk Nabestaanden

Het verhaal achter de vlag

Over het proces
Om tot het ontwerp van de vlag te komen hebben we eerst antwoord gegeven op de vragen:
– Wat doen we bij SDN?
– Waarom doen we wat we doen?
– Wat heeft de nabestaande daaraan?

Dit hebben we vertaald naar de purpose:
“Wij bij SDN luisteren, informeren en regelen. Zo ontzorgen wij nabestaanden, die zo het vertrouwen en de ruimte hebben om verder te kunnen.”

Wat verder nog van invloed kon zijn op het ontwerp waren de antwoorden op de vragen:
– Waar zijn we nu?
– Waar dromen we van?

Kenmerken van de vlag
Blauw staat voor: oprecht, kalm, zakelijk, Friese meren (Postbank?)
Oranje staat voor: ING, innovatie, vuur en plezier
Groen staat voor: groei, fris en duurzaam. Groen is een mix van blauw en geel = 1SDN mix van maatwerk en coulance

Verdeling van vlakken: opgaande lijn: we willen vooruit
Cirkel: symboliseert ons werk: luisteren, informeren en regelen. We geven wat we zelf ook graag zouden willen ontvangen. We willen hiermee ook de eenheid binnen SDN weergeven. Voor de nabestaanden symboliseert het de kring van het leven.
Pijl: we willen vooruit door steeds te verbeteren en helpen de klant vooruit. Daarnaast is het ook symbolisch voor de nabestaanden die na de afwikkeling hun leven weer oppakken

Geef een reactie